Ljepota je u oku promatrača
U muzeju je otvorena izložba!
Iza naslova se krije cjelogodišnji projekt likovne kulture koji obuhvaća sve učenike OŠ Gradina iz Gradine i OŠ Ivana Gorana Kovačića iz Gornjeg Bazja, a osmišljen je i realiziran kroz četiri likovne radionice. U listopadu je gospođa Ankica Fijala, nastavnica likovne kulture OŠ I.B. Mažuranić, održala prvu radionici akvarela na kojoj nas je upoznala s malim tajnama velikih slikara i trikovima kojima se i sama služi u svom likovnom stvaralaštvu. Na prosinačkoj nam je radionici oblikovanja gline gostovala gospođa Zvjezdana Glumac iz OŠ Virovitica. Tada smo naučili kako se priprema, oblikuje i peče glina te kako od komada “blata“ nastaju prekrasni kipovi i reljefi. U veljači je realizirana grafička radionica. Prof. Svetlana Novaković s Visoke učiteljske škole u Petrinji naučila nas je kako se izrađuju matrice i otisci triju grafičkih tehnika; izravne monotipije, otiska sa šablonama i kolagrafije. Gradski nam je muzej bio domaćin u mjesecu travnju, kada smo od kustosica Jasmine Jurković Petras i Anamarije Kučan usvojili dvije tehnike batika: prva je izrada batika čvoranjem i vezivanjem, a druga rad rastopljenim parafinom i bojama za tkaninu.
Sve su likovne radionice održavane na različitim lokacijama. Tako su učenici akvarelom slikali svatko u svojoj školi, glinom oblikovali u OŠ Gradina, matrice izrađivali i otiskivali u OŠ Ivana Gorana Kovačića u Gornjem Bazju, a batik izrađivali u Gradskom muzeju Virovitica.
Cijeli je projekt zamišljen tako da na svakoj radionici prisustvuju predstavnici odjeljenja od 1. do 8. razreda obiju škola. Vraćanjem u razrede oni postaju učitelji svojim razrednim prijateljima, kojima prenose novostečena znanja i vještine.
Prema programu HNOS-a, osnovni je cilj nastave likovne kulture stjecanje trajnih i uporabljivih znanja i vještina, odnosno sposobnosti učenika koje se temelje na stvaralačkom likovnom izražavanju, tj. vizualnoj komunikaciji. Krajnji je cilj nastave temeljna vizualna pismenost svih učenika. Rješavanjem određenih likovnih problema učenici trebaju razviti vizualnu percepciju i vizualno mišljenje, sposobnost praktičnog oblikovanja te kritičkog vrednovanja učeničkih likovnih radova i likovnoumjetničkih djela. Nastava likovne kulture treba svakom učeniku omogućiti oblikovanje osobnog likovnog govora. Također, učenike treba senzibilizirati za važnost skrbi o kulturnoj baštini, a ovaj je projekt, njegova priprema i realizacija, ogledni primjer toga.
Nakon svega navedenog, kao kruna, u Gradskom muzeju Virovitica postavljena je izložba najuspješnijih likovnih ostvaraja koja će, nadam se, biti dobar poticaj na likovno stvaranje svima koji će ju doći vidjeti i doživjeti. Otvorenje izložbe bilo je u četvrtak, 17. lipnja, a pogledati ju možete do 27. lipnja 2010.
Igor Fućkar, učitelj likovne kulture
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Školske stranice |