Luka Jurenec, novi predsjednik Vijeća učenika naše škole
Bok, Jura (nadimak po kojem ga poznaju učenici u školi)!
Na početku, primi naše iskrene čestitke zbog izbora za ovu važnu funkciju.
Luka: Hvala vam!
Kako se osjećaš? Je li te izbor za predsjednika iznenadio ili si ga očekivao?
Luka: Odlično! Nisam to očekivao i baš sam se iznenadio.
Koji je zadatak predsjednika Vijeća učenika?
Luka: Zadatak je predsjednika Vijeća učenika odlučivanje o pravima i obvezama učenika.
Osim s učenicima, je li u opisu tvoga posla i suradnja s ravnateljem, pedagoginjom, roditeljima?
Luka: Suradnja je nužna jer svaki predsjednik Vijeća učenika treba dati prijedloge tijelima Škole o pitanjima važnim za učenike, njihov rad i rezultate u obrazovanju. Važno je, također, uspostaviti i kvalitetnu suradnju s roditeljima.
Poznat si po tome da rado pomažeš učiteljima kad god je to potrebno. Pomažeš li i učenicima? Pada li ti to teško?
Luka: Vrlo rado pomažem svim učiteljima i učenicima kada im pomoć zatreba.
Poznato je da su Sjedinjene Američke Države uspješna i bogata zemlja. Jedan od preduvjeta uspjeha poticanje je običnog građanina da razmišlja na način kako on kao pojedinac može pomoći društvu i državi, a ne što država može dati za njega. Jesi li to znao?
Luka: Nisam.
Kada promatramo kako se odnosiš prema radu u školi, dobivamo dojam da si ti ''taj''. Svojim nesebičnim radom pridonosiš unapređenju cijelog sustava. Smatramo da bi se mnogi učenici mogli ugledati na tebe i također se pokušati angažirati na sličan način i vjerujemo da bismo tako uspješnost rada u školi podigli na još veću razinu. Jednog dana kada učenici naše škole odrastu, mogu svoje pozitivne navike prenijeti u svoja buduća zanimanja. Tako ćemo imati marljive i odgovorne liječnike, vozače kamiona, čistačice, arhitekte, političare, kuharice itd. Zbrojimo li sve gore navedeno, mišljenja smo da si zasluženo izabran za predsjednika Vijeća učenika.
Luka: Hvala vam što tako lijepo mislite o meni.
Imaš li kao predsjednik Vijeća učenika ideju što i kako promijeniti nabolje u radu škole?
Luka: Da. Potrebno je prepoznati jake i manje jake strane svakog učenika te ga ispravno usmjeriti. Nadarenim učenicima treba omogućiti nadogradnju osnovnih sadržaja nekog predmeta, a onima kojima je potrebna dodatna pomoć valja ju osigurati na kvalitetan način. Vjerujem da je to moguće, pogotovo sada kada se škola nalazi u sustavu cjelodnevne nastave. Super je vidjeti mnoštvo izvannastavnih aktivnosti koje nudi škola. Bilo ih je i prije, ali sada ih ima puno više i vjerujem kako svaki učenik može pronaći nešto za sebe. Raduje me kada vidim koliko se naša škola promijenila. Već prilikom ulaska u zgradu škole svaki se posjetitelj iznenadi koliko je toga novoga i lijepoga napravljeno.
Na što točno misliš?
Luka: Uf, ima tu svega… Čim uđemo u školu, pogled nam privuku novi ormarići u hodnicima koji nam osiguravaju sigurnu pohranu osobnih stvari, potom taburei, klupice i mnoštvo intimnih kutaka gdje se možemo smjestiti i provoditi vrijeme odmora, a posebno nam je lijep uređeni školski atrij koji je sada obogaćen mnoštvom zelenila. Prije nije imao neku funkciju, a sada je osposobljen i moći ćemo ga koristiti za provođenje slobodnog vremena, ali i za nastavu na otvorenom. Sviđa mi se što su svim učenicima omogućena dva besplatna obroka. Ne mogu se svega niti sjetiti.
A kako stvari stoje s izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima? Što je u ponudi?
Luka: I tu se vide velike promjene. Nisam baš do kraja upućen, no nabrojat ću ono čega se mogu sjetiti. Vidim male folkloraše u pravim narodnim nošnjama. U funkciji je i Učenička zadruga. Glumci. Vatrogasci. Ritmička gimnastika. Pjevanje. Slikanje. Kazivanje poezije. Informatička grupa. Razne praktične vještine. Spominje se izgradnja pravog laboratorija za izrađivanje crno-bijelih fotografija. Čuo sam da su neki dan na nekoj od skupina, ne znam kako se zove, doveli pravu, profesionalnu vizažisticu. Nudi se mnoštvo različitih sportskih aktivnosti. Žao mi je ako sam zaboravio nešto nabrojati. Nije mi namjera nikoga uvrijediti. Najbolje da se učenici raspitaju kod učitelja pa će vidjeti što se sve nudi te se mogu prema vlastitom izboru priključiti nekoj od ponuđenih aktivnosti.
Hm, doimaš se baš zrelo s obzirom na svoju dob. Sam si spomenuo cjelodnevnu nastavu i neke od njezinih prednosti. Vidiš li neke nedostatke?
Luka: Ponekad znamo biti umorni. Kako učenici, tako i učitelji. Dugačak je dan.
Možeš li, za kraj, uputiti neku poruku svim učenicima ove škole?
Luka: Budite proaktivni. Uzmite stvari u svoje ruke. Ništa se neće dogoditi samo od sebe. Vjerujte u svoje mogućnosti. Svatko od nas ima neki talent, nešto u čemu je baš dobar. Prepoznajte to u sebi i izgradite se u tom području. Slobodno se obratite nekom od naših učitelja. Siguran sam da će vam pomoći. Pričao sam s nekim mudrim, starijim osobama koje su mi rekle da mi u Hrvatskoj moramo promijeniti naš mentalitet, način razmišljanja. Još uvijek je u velikoj mjeri prisutno vjerovanje da će se netko drugi pobrinuti oko naših budućih zanimanja. To je možda nekada funkcioniralo, ali danas taj stav više ne drži vodu. Moramo se sami pokrenuti. Poslužit ću se primjerom nekih razvijenih zemalja u svijetu. Tamo djeca od malih nogu imaju slogan koji si ponavljaju u glavi. On glasi: ,,Ja to mogu, ja to hoću, ja to želim!''. Eto, tako bismo i mi trebali!
Luka, hvala ti na razgovoru i želimo ti puno sreće u budućem radu!
Uredništvo Brezića
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Školske stranice |