U razdoblju od 06. do 12. srpnja 2025. godine, u sklopu Erasmus+ programa mobilnosti, na tečaju pod nazivom ‘Kreativni umovi i aktivno građanstvo’ u Reykjaviku pod vodstvom Lane Jagger nazočni su bili nastavnik povijesti i geografije Marko Ivanković i nastavnica razredne nastave Irena Iličić. Iako u ljetnom periodu Islanda, ali za naše pojmove hladnom vremenu, polaznici tečaja (ukupno njih 16 ) iz raznih zemalja: Grčke, Italije, Litve, Poljske, Njemačke i Portugala spojili su rad, usvajanje novih saznanja, razmjenu ideja i iskustva u svojim zemljama sa izletima i upoznavanjem znamenitosti i čari kako prekrasnog grada Reykjavika tako i cijelog Islanda. Doživjeli cijeli dan pod svjetlom. Dočekali ponoć u sjaju Sunca.
Ovaj tečaj namijenjen je prosvjetnim djelatnicima koji žele produbiti svoje razumijevanje osoba oko sebe. Prihvaćati ljude iz svoje okoline onakve kakvi jesu. Potrebno je ne samo mijenjati druge oko sebe već promijeniti i svoj pogled prema drugim osobama bez obzira na njihovu različitost. Kako bi dobro i efikasno radili svoj posao sa djecom potrebno je mijenjati i sebe. Kada prihvaćamo različitost osoba oko sebe i njihovih pogleda na život tada ćemo lakše se upustiti u rad sa učenicima koji su nadareni u radu, a posebno se posvetiti učenicima koji trebaju posebnu potporu i pomoć.
Polaznici tečaja naučili su razlikovati poglede osoba na svijet oko sebe, prihvatiti raznolike potrebe učenika u obrazovnim kontekstima, identificirati čimbenike rizika i prepreke koje utječu na učenje učenika te kako poticati pozitivnu školsku klimu u razrednom okruženju i šire.
Nakon kratkog teorijskog dijela i upoznavanja kroz tjedan dana prošlo se niz zanimljivih i korisnih radionica koje se mogu primijeniti u okruženju djelatnika, tako i u odnosu učenik – učitelj i na kraju međusoban odnos učenika.
Teme i radionice su obuhvatile raznoliki pristup tematici:
- Što je kreativnost i zašto je bitna za rješavanje problema?
- Kreativnost u praksi. Promijenimo fokus.
- Kreativnost i građanstvo: nerazdvojni par.
- Aktivno građanstvo u našim životima. Kako učiniti aktivno građanstvo. Poticanje kritičkog mišljenja.
- Aktivno građanstvo s eklektičnog gledišta.
- Kreativno razmišljanje i linearno razmišljanje. Kako propitivati našu okolinu kako bismo razvili kritičke vještine.
- Kreativni izazovi za bilo koje područje. Osnovno, srednjoškolsko i strukovno obrazovanje.
- Praktična radionica: započnite svoj projekt o građanstvu i kreativnosti.
- Etika u demokraciji (klimatske promjene, demografski izazovi…). 6 šešira za razmišljanje. Teorija.
- Alati za poticanje kreativnosti u različitim područjima.
- 7 navika za poticanje kreativnog uma.
- Kreativni izazovi za bilo koje područje. Osnovno, srednjoškolsko i strukovno obrazovanje.
- Pismenost, kreativnost i demokracija. Praktična radionica.
- Europski ciljevi. Kako možemo potaknuti stvarne promjene u našem svakodnevnom životu?
Tečaj je u potpunosti ispunio očekivanja polaznika i motivirao ih za daljnji rad, a ostvareni su i željeni ciljevi – povećanje kvalitete poučavanja i učenja u odgoju i općem obrazovanju, izvođenje visokokvalitetnih projekata mobilnosti te promicanje vrijednosti uključivosti i raznolikosti, tolerancije i demokratskog sudjelovanja.
Misao vodilja je ako promijenimo svoj pogled na osobe oko sebe mijenjamo i svijet na bolje.
Nakon svakodnevnog rada vesela ekipa se u popodnevnim satima uputila na istraživanje Islanda. Tako su posjetili:
Lava Tour. Obilazak doline Geldingalir, uključujući mjesto erupcije Geldingadalir gdje su vidjeli polje lave u dolini i planinu Fagradalsfjall.
Zemlja i voda posjet zlatnom krugu: Nacionalni park Thingvellir – Gejzir – Gulfoss. Zlatni krug je najpoznatija od svih slikovitih ruta na Islandu i kombinira zapanjujuće znamenitosti i povijesno značajna mjesta u kružnoj razglednoj turi.
Posjet Plavoj laguni: bio aktivna čuda geotermalne morske vode.
Posjet Islandu: putovali smo kroz stalno promjenjivi krajolik Južnog Islanda i otkrili neke od najznačajnijih vulkana, ledenjaka i vodopada u zemlji, Vikurfjara – black sand beach; crna plaža Reynisfjara; slap Seljalandsfoss; slapovi Gullfoss; posjet razdvajanju sjevernoameričke i euroazijske tektonske ploče.
Kako se u putovanju put prekidao u Baselu na povratku sa Islanda posjetili su tromeđe država Švicarske, Njemačke i Francuske. U nekoliko dana upoznali čak četiri države. Raznolike u klimi, kulturi i povijesti.