“MALA SCENA NA OTVORENOM” Osnovna škola u Gornjem Bazju dobila amfiteatar
U Osnovnoj školi Ivana Gorana Kovačića u Gornjem Bazju završena je građanska inicijativa pod nazivom “Mala scena na otvorenom”. Građanska akcija sufinancirana je sredstvima Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
U njoj je sudjelovalo tridesetak učenika, uz kreativne učiteljice hrvatskog jezika Katarine Topić i Andreje Galović te mještani. U realizaciju ideje ugrađeno je puno truda, kreativnog rada i znanja, a završetak projekta obilježili su prigodnim programom.
NOVI KULTURNO-UMJETNIČKI SADRŽAJ
-Provedbom akcije “Mala scena na otvorenom” cilj je bio urediti i afirmirati prostor za javne nastupe u školskom parku u obliku amfiteatra, tj. pozornice na otvorenom. U lokalnoj zajednici, cilj inicijative bio je jačanjem kapaciteta i ponudom novih kulturno-umjetničkih sadržaja podići razinu kritičke svijesti o važnosti participativnog planiranja i organiziranja kulturnih i umjetničkih sadržaja te potaknuti na veće uključivanje u javni život u svrhu odgoja i obrazovanja djece i mladeži kao i cjelokupne zajednice.
Time se posredno utječe na njihovo kasnije uključivanje u javni život i razvoj civilnog društva u cjelini – poručuje ravnatelj Saša Topić, zadovoljan inicijativom. Naglasio je kako smatra da je amfiteatrom na otvorenom školski park dobio jedan originalni objekt za kulturu, zabavu, igru i druženje. – Naši najmlađi će to zasigurno znati cijeniti, a posebno zahvaljujem svima uključenima u provedbu građanske inicijative – rekao je Topić.
Inicijativu su kao dobru priliku iskoristili i sami kreativci. Učiteljica Andreja Galović, voditeljica dramskih radionica, kaže kako su kreativnim radionicama obuhvatili specifične dramske igre i tehnike kojima su u kratkom vremenu osmislili točke za nastup.
– Proces je bio zanimljiv, prepun ideja, smijeha i radosti. Druženje učenika različite dobi i druženje u opuštenoj atmosferi dodatna je vrijednost Projekta. Svatko je na svoj način pridonio i, u konačnici, uživao pred publikom. Vođeni idejom da je cijeli svijet pozornica, veselimo se nastupima na novoj sceni u školskom dvorištu – poručuje Andreja koja kaže kako se pozornicom na otvorenom za cijelu školu otvara nova dimenzija dramskoga stvaralaštva kojom žele privući ne samo više publike, nego i izvođača.
PUTOPISNE RAZGLEDNICE
Kroz proteklih šest tjedana u literarnim su radionicama sudjelovali učenici 5.-8. razreda, koji su bili podijeljeni u dvije skupine.
-Učenici sedmih i osmih razreda tražili su nova rješenja na temelju slikovnih predložaka, osmišljavali i opisivali pejzaže igrajući se riječima, služeći se stilskim sredstvima i pjesničkim slikama i tako bogatili svoj rječnik te razvijali metaforiku vlastitog izraza, a ujedno su stvarali i vlastite originalne zaplete i završetke proznih tekstova. Naglasak ovih radionica bio je i na kritičkome promišljanju i analiziranju uradaka pa su tako učenici lakše stvarali putopisne razglednice ili kratke priče na slobodnu ili zadanu temu – kaže voditeljica radionice kreativnog pisanja, učiteljica Katarina Topić .
Dodala je kako su se učenici petih i šestih razreda okušali u pisanju kratkih lirskih pjesama ili kratkih proznih uradaka, osmišljavajući kreativne epitete zadanim imenicama, oživljavajući prirodu i život u njoj, stvaranjem bogatih i dojmljivih pjesničkih slika te promišljajući o pejzažu i emocijama vezanim uz godišnja doba.
-Dojmovi i rezultati ovih radionica vrlo su pozitivni, učenici su usvojili prednosti skupnog oblika rada jer maštanje i izražavanje protkano olujom ideja, kao i kritičko promišljanje i analiziranje put su do kreativnijih i uspješnijih literarnih radova – zaključuje K. Topić.
Zadovoljni su bili i sami učenici. Mario Prajo, učenik 8. razreda kaže kako se isprva plašio nastupa pred cijelom školom. – No opustio sam se i uživao u podršci prijatelja. Razmjenjivali smo ideje i zabavljali se – kaže Mario.
Patricija Ribić učenica je 8. razreda. – Na satima literarnih radionica naučili smo kako se može snažnije maštati i doživljavati svijet oko sebe bogatijim. Radom u skupini otkrili smo nove načine izražavanja, a pritom se međusobno motivirali i naučili nešto novo s naglaskom na druženju – poručila je. (www.icv.hr, foto: OŠ Ivana Gorana Kovačića, M. Lovrenc)
Vijest preuzeta sa www.icv.hr
Građanska akcija sufinancirana je sredstvima Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Školske stranice |